Disney’in Dublör Robotları

0
70

Stickman’ı duydun mu? Yaklaşık 40 pound ağırlığındaki 7 metrelik bir sallanan robot oyuncusu, backflips’leri çalıştırabilir ve sonra sırtına yaslanıp düz yere indiğinde kendi başına karar verir.

İlk olarak Mayıs ayında ortaya çıkan Stickman, korkusuz bir robot sanatçısının erken bir versiyonuydu. Disney’in gösterdiği en yeni yapay akrobatik figür “Stuntronics” diye adlandırdıkları bir kategoridedir. Bunun gibi birkaç farklı nedenden dolayı uçan makineler üretiyorlar. Birincisi, bu robotlar, bir insanın yapması için çok zor ya da tehlikeli olabilecek başarılar elde edebilir. Dahası, makineler yorulmadan tekrar tekrar başarabilirler. (Bu, bir şirketin robotik kullanması için iyi bir neden: Örneğin, Michigan’daki bir General Motors dökümhanesinde, büyük bir robot motor bloklarını sıcak sıvı alüminyumdan dışarı atıyor .)

Bir başka sebep de, Disney filmlerinde gördükleri bilgisayar tarafından üretilen ve bu tür şeyleri gerçek dünyaya getiren birtakım şeylerin alınmasıyla ilgilidir. Sonuçta, robotik bir Iron Man veya Thor yaratmak, insan karakterlerini bu karakterlerin öykülerine öykünmek için eğitmekten daha güvenli. “Sadece insan değil, insanın ötesinde bir şeyler yapmak istiyoruz” diyor Disney Research ile birlikte çalışan bir araştırma bilimcisi olan Morgan Pope. “Buradaki umut, sanal ve dijitalin aksine, fiziksel ve somut bir şey sunduğumuzdur.”

Ä°lgili resim

Uçan robotlar

Disney zaten insanlar zaten Shanghai Disneyland gibi yerlerde stunts gerçekleştiriyor. Ve tabi ki, onlar zaten animatronik figürlere sahipler, ama bu adamlar uçmak için tam olarak yapılmadı. Örneğin, “Şaman” karakteriniFlorida’daki “Avatar” gibi bir cazibe ile ele alın. Walt Disney Imagineering Araştırma ve Geliştirme ile birlikte bir R & D “hayalperest” ilkesi olan Tony Dohi “Çok, çok karmaşık, çok etkileyici bir animatronik figür” diyor. “Yine de kesinlikle

bir açık alana 90 feet atmak isteyeceğimiz bir şey değil.”

Bu sensörlerden biri, IMU veya ivmeölçerler ve jiroskoplardan oluşan atalet ölçüm birimi olarak adlandırılır. Pope, “Bu bizim yönelim için tek ve en iyi ölçümümüzdür ve bize bir konum tahmini de verir” diyor.

Lazer menzilleri

Stickman üzerindeki diğer önemli sensörler, yaratım az ya da çok yatay olduğu zaman, zemin ile mesafe arasındaki mesafeyi ölçen üç lazer topluluğudur – bunu, ışığın robotun altındaki yüzeyden sıçrayarak yaparlar. Kendinden tahrikli araçlarda bulunan sisteme benzer, sadece çok daha basit.

Pope, bu lazer sisteminin “bulunduğumuz yerden ne kadar yüksek olduğumuzu bilmemize ve hızı tahmin etmemize yardımcı olduğunu” söylüyor. Bu anahtar, çünkü Çöp Adamın en iyi zamanını çözmesi gerekiyor, bu yüzden toprak düştüğünde sırtında düz olabilir.

“Havadayken, ne zaman çözüleceğine akıllıca karar verir” diyor.

Robotun bu hesaplamayı yapması gerekiyor çünkü değişkenler bir dublör gerçekleştirdiğinde değişebilir. Pistonlardaki hava basıncı ve hatta eklem sürtünmesi gibi faktörler sonucu etkileyebilir. “Her atış asla aynı değildir” diyor.

Papa, yarattıkları robotları antropomorfize etmek ve onlarla empati kurmak için kolay olduğunu söylüyor. Pope, “Özellikle zeka var ve robot program yapmadığınız bir şekilde çözülmeye karar veriyorsa, o zaman gerçek bir yaşam hissi var” diyor. “Sadece sopaların bağlantısından daha fazlası olmaya başlar.”

Disney Stuntronics ile Stickman’ı takip etti. Açıkladıkları bir Stuntronics robotu, 90 kilo ağırlığında ve basit ol ‘Stickman’dan daha fazlasını yapabilir. “Bükmek kollarını çekmeye zaman, bir takla gerçekleştirmek için dizlerini sokmak zaman bilir ve hatta yapmak gerçekleşmeden dönüş yavaşlaması zaman emin o mükemmel bir iniş yapışır,” şirketin söz konusu açıklamada .