Netpano Anasayfa > Haber detayı


Kaynak:iyibilgi  
netpano.com  -  - 15 Mart 2010 Pazartesi - 00:00:00  
Kolanın Kemikler Üzerindeki İnanılmaz Etkisi

 

Kolalı içeceklerin içindeki yüksek miktardaki fosforun, kan fosforunu yükselterek kemiklerden kalsiyum kemiren hormonun düzeyini artırdığı ve bir süre sonra kalsiyumu azalan kemiklerin sağlamlıklarını yitirmesine yol açtığı belirtildi.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve Endokrinoloji ve Diyabet Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Şükrü Hatun, AA muhabirine yaptığı açıklamada, obezitenin her geçen gün hızla artığını ve son yıllarda özellikle çocukların sağlığını tehdit etmeye başladığını söyledi.

Obezitenin, sadece aşırı şişmanlık olarak algılanmaması gerektiğini vurgulayan Hatun, zaman içerisinde obezitenin şeker, kalp gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açabilen kronik hastalıklara zemin hazırladığı uyarısında bulundu.

Hatun, genetik etmenlerin yanı sıra hareketsiz yaşam ve beslenme şeklinin de obezitenin gelişmesinde en önemli faktörlerden biri olduğunu belirterek, un, şeker ve tuzun gereğinden fazla tüketilmemesi gerektiğini ifade etti.

Şekerli gıdalar içerisinde kolalı içeceklerin çok fazla tüketildiğine, bunun da sağlık üzerinde birçok olumsuz etkisinin olduğuna dikkati çeken Hatun, kolalı içeceklerin tüketiminin her geçen gün arttığını ve çocuklarda da en sık tercih edilen içeceklerden biri haline geldiğini söyledi.

''ŞİŞMANLIK İÇİN RİSK OLUŞTURUYOR''

Hatun, yakın zamanda yayımlanan bütün araştırmaların başta çocukluk çağı olmak üzere büyük yaş gruplarında şişmanlık ile kola tüketiminin bağlantılı olduğunun üzerinde durduğuna dikkati çekerek, ''Kolalı içecekler bir taraftan kan şekerini hızlı bir şekilde yükselten, dolayısıyla insülin hormonunu arttırarak, vücudun yağ depolamaya yönelmesine yol açan yüksek miktarda şeker içermesi nedeniyle, diğer taraftan süt ve süt ürünleri gibi sağlıklı beslenmenin temeli olan içeceklerin yerine geçtiği için şişmanlık için risk oluşturuyor'' diye konuştu.

Bunların dışında kola içme alışkanlığının fast-food beslenmeye eşlik ettiğini ve kola ile birlikte daha fazla yemek yendiğini belirten Hatun, şöyle devam etti:

''Bu nedenle de ABD'deki çocuk sağlığı otoriteleri çocukların kolalı içeceklerden uzak tutulmasını öneriyor. Kolalı içeceklerin esas zararlı etkisi ise kemikler üzerinde oluyor.

Amerikan Tabipler Birliği'nin Çocuk Sağlığı Dergisi'nde kolalı içecek alışkanlığının lise öğrencisi kızlarda kemik kırıkları sıklığını 3 kat arttırdığını gösteren bir araştırma yayımlandı. Daha önce de benzer yazılar yayımlandı. Kolalı içecekler içindeki yüksek miktardaki fosforun kan fosforunu yükselterek kemiklerden kalsiyum kemiren paratiroid hormonu düzeyini artırdığı ve bir süre sonra kalsiyumu azalan kemiklerin sağlamlıklarını yitirdikleri öne sürüldü. Tıp literatüründe bu gözlemi destekleyen başka insan çalışmalarının yanı sıra benzer etkinin farelerde olduğunu gösteren araştırmalar yayımlandı.''

''SÜT ÜRÜNLERİ TÜKETİMİNİ AZALTIYOR''

Kola içme alışkanlığının en önemli kalsiyum kaynağı olan süt ve süt ürünlerinin tüketimini azalttığı ve ''Ergenlik döneminde günde 800-1200 mg olan kalsiyum ihtiyacının karşılanması önleyerek kemik sağlığını olumsuz etkilediğini'' savunan Hatun, ''Bunların dışında kolalı içeceklerin böbreklerden kalsiyum atılımı arttırdığını, mide mukoza hücre siklusunu bozduğu, diş çürüklerini belirgin bir şekilde attırdığı, aşırı içilmesinin hipokalemik miyopatiye neden olduğunu gösteren raporlar yayımlandı'' diye konuştu.

Hatun, British Medical Journal'da besin endüstrisinin tütün endüstrisine benzer zararlı etkilere neden olduğunu içeren bir yazının da yayımlandığını anlatarak, şunları söyledi:

''Bu durumda fast-food zincirlerinin sağlık açısından güvenli olmayan, yağ oranı yüksek yiyecekleri çocuklara satmak için milyonlarca dolarlık reklam kampanyaları düzenlemesinin engellenmesi ve nasıl sigara reklamları yasaklandıysa bu tür reklamların yasaklanması için hepimizin çaba göstermesi gerekiyor. Çalışmalar, aralıklı ve önce yüksek yoğunlukta sonra düşük yoğunlukta yapılan aktivitenin aynı miktarda kalori kaybına yol açan orta yoğunluktaki aktivitelere göre daha fazla yağ ve kilo kaybına neden olduğunu göstermiştir.''

Prof. Dr. Şükrü Hatun, çeşitli ilaçların iştah azalttığını ve yüzde 5-20 oranında ağırlık kaybına yol açtığını, ancak önemli yan etkilere sahip oldukları için çocuklarda kullanımının ancak özel merkezlerde ve 'süper şişman' çocuklarla sınırlı olduğunu bildirdi.



 YORUMLAR
Avtoraryol / 16.03.2010 17:04:22
ünümüzde belki medyanın yaptığı reklamlerin etkisiyle insanlar her geçen gün suni yiyecek ve içeceklere daha fazla rağbet eder oldu. Yönelişle birlikte hastalık türlerinde artışlar her geçen gün artarken sağlığımızın de hızla bozulduğu aşikar. Ben herkesi mümkün olduğu kadar suni besin maddelerinden uzak olmaya çağırıyorum. Ayrıca "Harekette bereket vardır." diye boşuna söylememiş atalarımız. Spor yapmaya daha fazla zaman ayıralım.


Serdar / 16.03.2010 11:42:39
dı Güzel, kendi Güzel Muhammed Mustafa (S.A.V.)İsmini ; Kokusu Misal Bir Güle Nakşeden Yusuf Coşkun Benefşe Ağbimin Ellerinden Öperim. Allah Razı Olsun........


YUSUF COŞUN BENEFŞE / 16.03.2010 07:39:14
LKEMEİZDE İNSAN SAĞLIĞI ÇOK UCUZ MEDYA ÇOOOOK SORUMLU MEDYA VE SAĞLIK BAKANLIĞIDA EŞİT DERECEDE SORUMLU OLAMLIDIR.

%YÜZ ZARARLI OLDUĞUNU BİLDİĞİMİZ HALDE ÇIKAR UĞRUNA REKLAMLARINA HAYIR DİYEN DİRENEN BİR MEDYA VARSA TEBRİKLER.

HOŞAP KÜLTÜRÜNÜ YEMEKLERDEN KALDIRIRSAK OLAÇAĞI BUDUR. İNSANLIK ÜMÜDÜMİZ GENÇLİK ZEHİRLENİYOR. UYAN TÜRKİYE UYAN İNSANLIK SENİ İÇTEN ZEHİRLİYOR DAMAR DAMAR ÖLDÜRÜLÜYORSUN HEMEN ÖLSEK İYİ SÜRÜNDÜRÜLÜYORSUN .BU HABERİ ÇIKARANLARI SONRA İNSANLIK ADINA DEĞERLENDİRENLERİ TEBRİK EDERİZ. İŞTE BU HİZMET SADAKI CARİYEDİR!..BEDDUA DEĞİL ,DUALARI HAK ETTİNİİİİİİZ.


Serdar / 15.03.2010 15:22:03
çeceklerimize dikkat arkadaşlar.Garip gıda boyalarıyla yada hiç görmediğiniz böceklerin onları yiyen yaratıklarla birlikte ezilmesiyle elde edilen boya ile boyanmamış olsun....GDO'lu Amerikan Mısır Şurubu ile tatlandırılmamış olsun.Formülü açıklanmış olsun; beş yıl sonra on yıl sonra size ne yapabileceğini kestirebilesiniz.Fosforik asit gibi asitlerle kemiklerimizi güçten düşürmesin.Türlü koruyucu maddelerle bizleri yaşarken mumyalamasın.Midemizi onsuz sindirim yapamaz hale getirmesin.Çaktırmadan bağımlısı da yapmasın.Üstüne okunmasın, üflenmesin....En önemlisi de arkadaşlar, ödediğimiz para bizlere gözyaşı olarak dönmesin........




 YORUM YAZ
Uyarı(!):
Hakaret içeren yorumlar kabul edilmez.
Türkçe imla kurallarına büyük bir oranda uymayan yorumlar reddedilir.
Yorumların sorumlulugu size aittir.
(Gerekli) (Gerekli)


 DİĞER HABERLER
  ABD, Türkiye’yi Suriye’de Kullanacak
  Ahmet Özhan'ın Eşinden Açıklamalar
  Türkiye'ye Tuzak Kuruldu!
  İşte Ülkemizdeki Fransız Malları
  İran ve İsrail'in Türkiye Kardeşliği
  Eski Genelkurmay Başkanı Başbug Tutuklandı
  Uludere'de PKK'nın Hain Planı ?
  Uluderelilerden İlginç Kaçakçılık İddiaları
  OYAK'a Delil Karartma Operasyonu
  Uludere Olayının Anotomisi ve Hükümet

Bu kategorideki tüm haberler için tıklayınız.




 
 
Telif hakkı 2000 -2007 netpano.com. Tüm hakları saklıdır.  
   
Telif hakkı ©1998-2011 Netpano.com. Bu sitenin bütün hakları saklıdır. Yayınlanan haber ve makaleler kaynak gösterilerek içeriği
değiştirilmemek şartıyla hertürlü medya ortamında kullanılabilir. netpano.com sitesinde yayınlanan yazılar
yazarların kendi kişisel görüşleridir. Yazıların her türlü sorumluluğu yazıyı yazan yazarına aittir.
Hosting Networx e-Media Solutions

Türkçe Bilgi